pondělí 1. října 2012

S Drahanem na Slovensku 21.-23.9.2012

   Konečně jsem opravdu dostala možnost poprvé vycestovat z České republiky. A to díky folklornímu souboru Drahan, se kterým jsem asi před měsícem začala zpívat.
    Prvním místem za hranicemi mělo být Slovensko, což je jedna ze zemí, kterou jsem chtěla vždycky navštívit, jako jednu z prvních. Přesněji se jelo do Rožňavy ve Slovenském krasu.


   Ubytovali nás v Hrušově ve 4 ubytovnách a vystupovat jsme měli v Jablonově nad Turňou, což je místo téměř na hranicích s Maďarskem. Takže jsme si při pobytu užili kromě slovenštiny i maďarštinu.
   Vtipný je, že Slováci tam umí i maďarsky a Maďaři umí slovensky, takže když za námi do jídelny došla jednou kuchařka a začala na na nás mluvit maďarsky a my na ni nechápavě hleděli, pochopila to, překlapla a zeptala se slovensky: "Vy nerozumíte maďarsky?" =D

   Poprvé v cizí zemi a už jsem se tam musela ztrapnit. =D Jelikož nejeli muzikanti, nahráli nám písničky na CD, a tak museli jsme tancovat a zpívat na nahrávku. Kromě toho, že tam vystupoval Drahánek a Drahan se sérií tanců, měla jsem mít i já svou sólovou sérii na zpívání.



   Vážně, stát sama u mikrofonu před tolika lidmi a zpívat na nahrávku není žádná sranda. Zlatá živá muzika! :) Až na to, že jsem ve 2. písničce u 1. sloky zapomněla slova a zpívala tam nějaký kraviny, to zřejmě dopadlo úspěšně, protože si toho podle všeho nikdo nevšiml! =D Naopak mě potom několik lidí chválilo za údajně úžasný výkon. Sice si to nemyslím, ale nechala jsem je při tom. Na druhou stranu, chybami se člověk učí a pro mě je tohle další zkušenost. A ty nejsou jenom dobrý, jak už jsem zjistila. =)

   V den odjezdu jsme byli ještě pozvaní do jeskyní Domica, které pod zemí propojují Slovensko a Maďarsko. Navštívili jsme ale pro změnu maďarskou část, čímž se 2. mou navštívenou zemí stalo právě Maďarsko. V jeskyních jsme dostali slovensky psané průvodce.




   Původně jsme si mysleli, že bude výklad v maďarštině, ale pan průvodce uměl i anglicky, tak nám to Míša, jako již zkušená průvodkyně u nás, mohla aspoň překládat.
   Jeskyně byly úžasné, o čemž svědčí i to, že jsem tam co flek ležela na zábradlí a na krápnících a foťákem. A dokonce jsem se po prohlídce i odhodlala promluvit na průvodce anglicky a říct mu, že to bylo skvělý a že děkuju. Musela jsem to říct, když jsem si ty 2 krátký věty chystala asi půl hodny" =D

Napsáno do návštěvní knihy v naší ubytovně námi nazývané zámeček (naše skupina měla nejkrásnější ubytovnu):
"Děkujeme za možnost prožít krásné chvíle v tomto dokonale starobylém místě. Děkujeme za krásné přivítání vždy roztopenými kamny. Vyzkoušeli jsme i kachlová kamna v pokoji a topily nám celou noc. Za ty 2 noci jsme si tady natolik zvykli, že se nám nebude chtít odjíždět. Mně osobně se tady líbí natolik, že bych tady mohla hned bydlet. =D Je to můj první výlet do ciziny a opravdu to stojí za to."

Iva S...
za folklorní soubory
Drahan a Drahánek
Blansko ČR
22.9.2012


 Z cesty domů:
"Bez jedinýho eura na Slovensko a do Maďarska. Nic jsem si tam nekoupila, jídlo, pití, ani nic na památku na 1. vycestování z ČR. Nevezu si od tam ani jedinej šutr! Zaváhala jsem a teď mě to mrzí. Jedinou vzpomínku mám ve foťáku, fotky jsou jediná věc, co si odtud vezu domů. Nikdy mě nenapadlo, že první 2 navštívené země budu opouštět se slzami v očích..."

Žádné komentáře:

Okomentovat