úterý 22. dubna 2014

7/52

Opět jsem si potvrdila, že jsem na začátku tohoto projektu vybrala správnej den na jeho realizaci. Poslední dobou se totiž právě v úterky dějí zajímavý věci, který tu stojí za to sem zmínit. Smůla ale, že na to mám teď tak málo času, protože jsem se právě vrátila z hospody a je třičtvrtě na 12 a já to beztak zas nestihnu dopsat. :D
Jelikož je dneska úterý a včera byl svátek, jela jsem do Olomouce až dneska ráno. To byl ale ten hlavní problém, protože od nás v úterý nejezdí stejný spoje jako v pondělí, a tak jsem se místo 2 busů projela 2 busy, vlakem a šalinou (tou v Olmíku asi po půl roce). Byla jsem nucena s ní projet kolem zlého obchodního domu, kterýmu přezdívám "Šuntovka" a nikdy do něko nevkročím (při objíždění jsem se držela u stěny šaliny - co nejdál :D). Když jsem došla dom, měla jsem akorát tak 20 minut na vybalení se a spakování se na 2. hodinu.
Odpoledne po obědě jsem takhle šla nakupovat jídlo a po cestě jsem potkala bandu bubnujících a tancujících lidí ve žlutých tričkách a s transparentama. Byl to nějakej pochod za černej citron. Pak došli na Horní náměstí, dva kluci vytasili kýble a kastrůlky a začali bubnovat a další žonglovali. Rázem bylo kolem nich hromada lidí, kteří tancovali a fotili si je. Dostala jsem letáček a nabízeli mně citronový pivo. Smůla, že pivo nepiju. :P Taky jsem je fotila a natáčela. :D Bylo veselo.
Večer jsme se zúčastnili (pro nás povinného) prvního koncertu z festivalu soudobé hudby MusicOlomouc. Byl to celkově už 6. ročník a hudba byla zajímavá. Někdy chaotická a zmatená a nechápali jsme, co tím chtěl autor říct. :)
Po koncertě jsem se rozhodla konečně upevnit vztahy se spolužáky, a tak jsem s nimi šla poprvé do hospody. Šli jsme do středověké krčmy na vínečko a já i na nakládanej hermelín. Mňam! :) No, a přišla jsem před chvilkou, tak nestíhám.

Jedna z dalších věcí, co mně doma v Olomouci chybí a nedávno jsme na to narazily i s kamarádkou Romčou, je plotna. Doma máme takový ty starý kamna s dvířkama, troubama a plotnou a jsme zvyklí si na ní opíkat chleba, rohlíky, vánočku a další.A právě jsem se pozastavia nad tím, že Romča nezná opečenou vánočku. Nikdy to nejedla. Asi je hodně takových lidí, ale já si na to tady v Olomouci nemůžu zvyknout, že nemám plotnu, kde bych si opekla vánočku, namazala ji máslem, nechala ho roztéct a posypala kakaem. Tohle je prostě jedna z nejlepších snídaní. :)
A taky se mně líbí slovo "hrianky" - topinky po slovensky. :)

PS: fotku nemám, nějak jsem nestihla vyfotit opečenou vánočku. Můžu ale pak dodat. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat