úterý 21. dubna 2015

Ivuncův kuchyňský koutek 4: špagetová mánie

Od zimního zkouškovýho už skoro nechodím na obědy do menzy. Je to hlavně kvůli tomu, že mám tak blbě hodiny, že buď  skončím moc brzo nebo začnu moc pozdě a skončím ještě později a taky to mám dost daleko a je to pro mě zacházka o další kilometr dál a prostě se mně tam nechce, protože než dojdu tam a zase zpátky, mám už zase hlad. Tak to raději vezmu dom oklikou přes obchod a doma další půl hodiny něco kuchtím.
Výhod to má víc. Přestanu být závislá na tom, že mně někdo něco uvaří a já to jenom sežeru, naučím se vařit, než to uvařím, mám už takovej hlad, že i když je na pytlíku napsáno 2 porce, do mě to zahučí jak nic a co víc...můžu klidně jíst špagety tak často, jak se mně zachce. Klidně i 3x týdně (ne, takhle moc to zas nepřeháním). =D
A právě o špagetách dnešní článek bude. Naučila jsem se je vařit už doma. S tím rozdílem, že cibulku k nim vždycky smažila mamka. Dochucování jsem poslední dobou dělala ale já, protože mamka tvrdí, že jí to ode mě chutná víc než od ní. Popravdě ještě jsem nepoznala rozdíl, ale možná to na to chce profesionální léty prověřený mlsný jazýček. V Olomouci ale mamčiny šikovné ruce a zkušené chuťové pohárky nemám, tak je to celý na mě.

Cibulka
Největší problém je cibulka. Ne tak to smažení, jako krájení. Vždycky mně to hrozně vadilo a brečela jsem, i když ji krájel někdo jinej. Často mně stačilo ji jenom loupat. Nevím, čím to je, ale v Olomouci mně nevadí cibuli krájet. Je to spíš sranda, jak ji honím po prkýnku, ale jde o to, že u toho vůbec nebrečím. Nechápu to. Mamka tvrdí, že je to možná tím, že u nás na dědině všechno víc voní. A taky je to teplotou prkýnka. Když je teplý, silice stoupají rychleji nahoru.
Každopádně po delší olomoucké špagetové praxi jsem přijela jednou domů a hrnula jsem se k cibuli, že si u mamky šplhnu, jak jsem se ji naučila pěkně krájet. Nakrájela jsem půlku a musela jsem přestat, protože jsem na to přes slzy neviděla. Takže jsem si opravdu šplhla. =D

Párek
Zkoušela jsem do nich dát jednou i párek, a to přímo osmahnout s cibulkou, ale nebylo to tak dobrý, jak jsem chtěla.

Sýr, kmín a majoránka
Kombinace tří osvědčených přísad do špaget. Bez kmínu a majoránky už nedám ani ránu. Do těstovin jsem vyzkoušela i hermelín, bylo to moc dobrý.

Večeře pro spolubydlící
Nedávno jsem se se svým kulinářským uměním pochlubila spolubydlícím. Uvařila jsem nám na dámskou jízdu společnou večeři. Jak jinak než špagety. Úspěch byl více než potěšující. =) https://twitter.com/Ivunec/status/587715993406955520

Žádné komentáře:

Okomentovat