pondělí 22. září 2014

Ivuncův kuchyňský koutek 2: olomoucké perličky

Během roku, co jsem v Olomouci, se mně v kuchyni stalo docela dost věcí a musím se pochlubit, že ne všechny dopadly katastrofálně. Vlastně žádná nebyla tak hrozná, že bych třeba zapálila, vytopila nebo zničila byt. Takže jsem na tom ještě relativně dobře. Mně se většinou stávají takový komický věci, který sice v tu chvíli třeba naštvou, ale pak se jim s odstupem času dá smát.

čaj - a kakao byly zákonitě první věci, co jsem si tady vařila (když jsme potom od domácích k Vánocům dostali med, dávala jsem si ho do čaje furt a během půl roku byl v prachu)

chleba s paštikou - ten mě naštěstí vařit nenapadlo, ale jeho krájení po ránu dopadlo opravdu zajímavě

instantní polívka z pytlíku - a instantní nudle, na tom se nedá nic zkazit a je to hned

polívka z pytlíku na vaření a nudle na vaření - to bylo trochu horší, protože to trvalo moc dlouho, tak jsem od toho odešla a ty nudle se mně přilepily na dno a nešly oškrabat 

čočka z plechovky - tu jsem dala do mikrovlnky (samozřejmě po té, co jsem ji vyklopila z té plechovky do misky), no a jelikož nemáme deklík na zakrytí, začala prskat a lítat po celé mikrovlnce a za odměnu jsem si ji mohla slavnostně celou umýt

puding - k vaření pudingu jsem se odhodlávala delší dobu a to i přes to, že ho doma normálně dělám a umím. Je totiž z mlíka a mlíko dělá divy. Další důvod byl ten, že doma máme plynový sporák a v Olomouci dvouplotýnkový elektrický vařič, co nedělá žádnej zvuk a není na něm vidět jak moc topí. Po prvním pokusu, kdy se mně puding připálil a pak smrděl, jsem si dovezla vlastní neoprýskaný půllitrový hrnec, ve kterém to jde mnohem líp. Dokonce jsem si k tomu koupila i malou vařečku.

improvizovaná odměrka - jedna z věcí, co se mně v kuchyni opravdu povedla je s pudingem spojená. Nemáme totiž odměrku, a tak jsem místo ní začala používat hrnek. Je libo hrnkovej puding? 

tortellini ala totální hnus - naopak jsem ale dokázala absolutně zničit tortellini, když jsem je nechtěně "kapku" přesolila. Nedalo se to jíst a musela jsem je vyhodit. :D

párátka - ty jsem teda nevařila, ale ty, co máme doma jsou pěkně zákeřný. Stačilo otevřít skříňku a ony na mě samy vyskočily. Velkou nevýhodou je, že pod tou skříňkou máme odkapávač na nádobí, takže po té, co se rozletěly do všech světových stran, jsem proto, abych je mohla posbírat, musela utřít všechno nádobí.

párky v mikrovlnce - na to jsem přišla, že si můžu ohřát párky v mikrovlnce, celkem nedávno. Jenom to vždycky nějak neuhlídám, a když je vytahuju, vypadají jako by v nich vybuchl granát. :D


Moje rada: když nechcete pro začátek nic zkazit, dejte si raději ovocnou bombu. U toho si můžete maximálně tak uříznout kousek prstu.

2 komentáře:

  1. Aaaaaaa, teď jsem si všimla tvaru toho chleba :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá jako krajíc melounu :-D jen tu barvu marně hledám

    OdpovědětVymazat